DAFTAR ANAK DI TADIKA ST. THERESA, KUALA TERENGGANU



Tadika St. Theresa, Kuala Terengganu

Korang ada anak yang dah nak masuk tadika atau “pre-school” belum? Kalau ada dah daftar anak masuk tadika untuk tahun 2019?

Saya sudah!

Anak dara seorang ni lagi 3 minggu je nak sekolah. Sayu pulak rasanya sebab dah besar rupanya anak saya haha!



Kau jangan poyo macam ni nak bila masuk tadika. Nanti orang tak nak kawan dengan kau nak! 


Nak sekolah tahun 2019 bukan hari ini baru daftar ye! Kalau amalan ini korang pakai alamatnya home-schooling je lah anak korang hihi.

Untuk tadika lain saya tak pasti tapi bagi Tadika St. Theresa, Kuala Terengganu pendaftaran telah dibuka pada 1 Julai 2018 yang lepas. Tarikh tutup bergantung kepada dah penuh belum slot tahun 2019 tu. Saya betul-betul bersemangat so saya terus pergi pada 1 Julai tersebut.

Yuran pendaftaran, sejumlah RM351.20 dikenakan bagi setahun. Jumlah ini merangkumi:-

A. Pendaftaran
B. Buku-buku dan peralatan
C. Insurans

Yuran bulanan berapa bang?

RM120.00 sahaja sebulan ok! Saya rasa yuran ini antara yang termurah kalau nak dibandingkan dengan Brainybunch, Genius Aulad, Little Caliph dan lain-lain.

Uniform sekolah tak beli ke?

Masa pendaftaran tak perlu beli lagi. Headmaster tadika akan bagi korang satu kertas panduan yang mana dinyatakan uniform sekolah boleh mula dibeli akhir tahun. Off course la bayar asing untuk baju sekolah ni.

Ada sebab kenapa saya pilih Tadika St. Theresa. Nak tau? Tunggu post yang akan datang ye! Korang hantar anak ke tadika mana?

Comments

Popular Posts